z ostatniej chwili
UWAGA !!! Od 1 paździenika zmiana godzin pracy urzędu, PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA 7:30 - 15:30, CZWARTEK 10:00 - 18:00, PIĄTEK 7:00 - 15:00 W związku ze zmianą godzin otwarcia Urzędu zmianie ulegają godziny funkcjonowania KASY URZĘDU: WTOREK 8.00-12.00, ŚRODA 13.00-15.00, CZWARTEK 10.00-14.00 SPRAWY ZWIĄZANE Z EWIDENCJĄ LUDNOŚCI ORAZ Z DOWODAMI OSOBISTYMI ZAŁATWIANE SĄ W GODZINACH: PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA – OD 7:30 DO 15:00 CZWARTEK – OD 10:00 DO 17:30 PIĄTEK – OD 7:00 DO 14:30
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A

Aktualności


Cztery żywioły

20/12/2019, dodał: Magda Polańska czytano: 3409 razy
„Ogień grzeje grzeje, woda płynie płynie, wiatr zawieje wieje, ziemia drzemie drzemie.
Cztery są żywioły moc ogromną mają. Choć bywają bardzo groźne, częściej pomagają”.

- takim muzycznym wstępem dzieci z „zerówki” ze Szkoły Podstawowej w Glisnem rozpoczęły projekt edukacyjny pod hasłem „Cztery żywioły”. Praca metodą projektu jest dla dzieci niezwykle atrakcyjna, gdyż poprzez doświadczanie najmłodsi rozbudzają swoją naturalną ciekawość.

W okresie jesiennym przedszkolaki zmagały się z powietrzym żywiołem. Dowiedziały się, chociaż nie widać powietrza, nie można bez niego żyć. Doświadczenie z zapaloną świeczką, która zakryta szklanką traci dopływ tlenu i gaśnie, obrazowo pokazała dzieciom, że bez powietrza nie byłoby życia. Do drugiego eksperymentu użyto gorącego powietrza suszarki, które w magiczny sposób utrzymywało w powietrzu piłeczkę oraz unosiło worek na śmieci  pokazując zasadę funkcjonowania balonu.

Działanie wiatru odczuliśmy również na własnej skórze – wspomina wychowawczyni najmłodszych uczniów z Glisnego. Do zabaw na świeżym powietrzu wykorzystaliśmy samoloty, latawiec oraz zapoznaliśmy się z działaniem prostego wiatromierza wykonanego przez ucznia starszych klas. Wydobywaliśmy również dźwięki muzyczne przy użyciu dzwonków wietrznych.

Działanie żywiołów może być dla człowieka pożyteczne i szkodliwe. Pozytywnym aspektem wiatru jest niewątpliwie produkcja energii elektrycznej przez wiatraki. Dzieci zainspirowane obrazkami przedstawiającymi powietrzne produkowanie prądu zbudowały swoje wiatraczki… niestety tylko z papieru.

W zabawach z powietrzem ważnym elementem było uzmysłowienie dzieciom problemu smogu. W odpowiedzi na pytanie „Czy powietrze jest czyste?” przyszedł nam śnieg – dodaje nauczycielka. Zebrany biały puch po roztopieniu okazał się brudną wodą, a stąd nasuną się wniosek, że spadające płatki śniegu przyklejają do siebie brud z powietrza. Taka „brudna mgła” jest szkodliwa dla zdrowia - to ważna lekcja dla najmłodszych, którzy zobowiązali się dbać o naszą planetę.

 Z niecierpliwością czekamy na dalszy etap projektu i kolejny żywioł – niecierpliwią się dzieci.

Małgorzata Macuga