Przyjaźni pszczołom
Mimo tego, że jesteśmy małą placówką, możemy zrobić coś dobrego dla środowiska naturalnego – o motywach działania opowiada szkolna opiekunka projektu. Pszczoły spełniają bowiem bardzo ważną rolę w ekosystemie. Są odpowiedzialne za zapylanie roślin i co za tym idzie, za ilość plonów.
Trzeba zadawać sobie sprawę, że dewastacja środowiska doprowadziła do wymierania pszczół.
Jest jedno zdanie, przypisywane Albertowi Einsteinowi, który miał powiedzieć „Jeśli wyginą pszczoły, człowiekowi zostaną cztery lata istnienia” – dodają gliśnianie. Uczniowie naszej szkoły, wspólnie z nauczycielami, założyli mały ogródek kwiatowy, w którym posadzili kwiaty, warzywa i owoce. Wspólnie zadbali o wygląd tego zakątka, ozdobili go wiatrakami i figurkami; podlewali i dbali o jego otoczenie.
W szkole powstała również gazetka na temat znaczenia pszczół w środowisku. Na lekcji plastyki uczniowie spod Lubonia tworzyli prace związane z tym tematem – pszczoły z papieru i kolorowanki. Uczestniczyli także w pogadankach na temat środowiska. Mogli również odwiedzić pasiekę miejscowego pszczelarza, który jest pradziadkiem jednego z uczniów SP w Glisnem. Zobaczyli tam pięknie ozdobione ule i pracę przy pszczołach. Uczestnicy projektu oglądali filmy z działań innych dzieci na całym świecie, dostępne na portalach edukacyjnych np. TEDed, a także filmy animowane „Z kamerą wśród pszczół” przygotowane przez Instytut Ogrodnictwa.
Wspólne działania nie zmieniły może stanu środowiska, ale z pewnością rozbudziły ciekawość, świadomość i odpowiedzialność za otaczającą nas naturę – podsumowują nauczyciele z Glisnego.
Uczniowie SP w Glisnem
nauczyciel Anna Stanisławska