z ostatniej chwili
UWAGA !!! Od 1 paździenika zmiana godzin pracy urzędu, PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA 7:30 - 15:30, CZWARTEK 10:00 - 18:00, PIĄTEK 7:00 - 15:00 W związku ze zmianą godzin otwarcia Urzędu zmianie ulegają godziny funkcjonowania KASY URZĘDU: WTOREK 8.00-12.00, ŚRODA 13.00-15.00, CZWARTEK 10.00-14.00 SPRAWY ZWIĄZANE Z EWIDENCJĄ LUDNOŚCI ORAZ Z DOWODAMI OSOBISTYMI ZAŁATWIANE SĄ W GODZINACH: PONIEDZIAŁEK, WTOREK, ŚRODA – OD 7:30 DO 15:00 CZWARTEK – OD 10:00 DO 17:30 PIĄTEK – OD 7:00 DO 14:30
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A

Aktualności


Kasinianie bili rekord Polski

05/04/2017, dodał: Magda Polańska czytano: 4400 razy
Gimnazjaliści z Kasiny Wielkiej wzięli udział w Pikniku Matematycznym w Warszawie, który odbył w dniu święta liczby π. Był on podsumowaniem III edycji Projektu mPotęga, w ramach którego szkoła z Kasiny Wielkiej realizowała projekt „Przez gry do matematyki”.

Piknik połączono z biciem rekordu Polski w najdłuższym rozwinięciu łańcuchowym liczby π. Wzięli w nim udział uczniowie: Edyta Ślaga, Zuzanna Wątroba, Adam Kowalczyk, Maria Skowronek, Justyna Giemzik, Jan Skowronek, Marcin Jarząbek, Magdalena Rusnarczyk, Dawid Śmieszek, Wojciech Skowronek oraz nauczycielka matematyki, Małgorzata Skowronek – koordynator projektu „Przez gry do matematyki”.

Program Pikniku był bardzo urozmaicony. Po podsumowaniu udziału szkół w III edycji Programu mPotęga uczestnicy spotkania wysłuchali wystąpienia – prezentacji dr. Łukasza Badowskiego „Podziwu godna liczba π”. Obserwowali również doświadczenie Buffona, które pozwoliło przybliżyć liczbę π. Wszyscy obecni na pikniku uczniowie stworzyli łańcuch – każda osoba otrzymała kolejną cyfrę z rozwinięcia liczby π. Po sprawdzeniu, przeliczeniu i zmierzeniu okazało się, że łańcuch ma długość 149,7 m, a tworzy go 330 osób. Tym samym  rekord Polski w ułożeniu rozwinięcia liczby π został pobity.

Po lunchu, który przygotowali organizatorzy, spotkaliśmy się z wolontariuszami z Wolontariatu Studenckiego „Projektor”, którzy opiekowali się nami w czasie całej imprezy – dodają uczniowie z Kasiny Wielkiej. Bawiliśmy się na przygotowanych stanowiskach matematycznych, a opiekująca się naszą grupą pani Justyna zapoznała nas z możliwościami współpracy szkół z Wolontariatem Studenckim „Projektor”. My z kolei opowiedzieliśmy o naszej miejscowości i Gminie Mszana Dolna zachęcając do przyjazdu tutaj w czasie wakacji lub ferii zimowych. Organizatorzy zaprosili nas na wystawy w centrum Nauki Kopernik, gdzie przez kilka godzin bawiliśmy się zdobywając przy tym wiedzę.

Na Facebooku powstał FanPage wydarzenia ,,Rekord z Liczbą Pi’’. Tam też można zobaczyć zdjęcia: https://www.facebook.com/rekordPi/

Wyjazd do Warszawy młodym Zagórzanom połączono ze zwiedzaniem stolicy. Oprowadzał ich nauczyciel Wojciech Ceklarz. Głównym punktem programu była wizyta w Muzeum Powstania Warszawskiego. Tam młodzież dowiedziała się o przyczynach wybuchu wojny, o życiu ludności w tym czasie oraz o przebiegu samego powstania i związanych z nim ważnych wydarzeniach. Aby wyobrazić sobie ogrom zniszczeń uczniowie z Kasiny Wielkiej obejrzeli film „Miasto ruin”. Był również czas na odpoczynek w Złotych Tarasach.  Zobaczyli również Pałac Kultury i Nauki oraz Plac Zamkowy. Pod kolumną Zygmunta zrobili pamiątkowe zdjęcie.

Przed Pałacem Prezydenckim widzieliśmy przejazd kolumny z prezydentem – wspominają gimnazjaliści. Pomodliliśmy się w kościele św. Anny. Następnie skierowaliśmy się na Rynek Starego Miasta, byliśmy przy Warszawskiej Syrence, pomniku Małego Powstańca oraz Jana Kilińskiego. Przeszliśmy wzdłuż Barbakanu. Obserwowaliśmy dolinę Wisły z Gnojnej Góry i przeszliśmy ulicą Kamienne Schodki. Obserwowaliśmy też Warszawę przejeżdżając busem na Bielany na nocleg oraz w drodze powrotnej.

Opiekę nad uczniami sprawowali nauczyciele matematyki: Małgorzata Skowronek oraz Wojciech Ceklarz oraz sekretarz szkoły Maria Mazgaj.

Bardzo dziękujemy Wójtowi Gminy Mszana Dolna, Panu Bolesławowi Żabie – wyrazy wdzięczności przekazują organizatorzy tego wyjazdu.  Dzięki wsparciu finansowemu udzielonemu przez niego koszty wyjazdu tylko w części pokrywali rodzice uczniów oraz nauczyciele. Była to więc dla młodzieży prawdziwa nagroda, nie tylko za pracę włożoną w realizację projektu, ale również za zaangażowanie w popularyzowanie matematyki oraz osiąganie wysokich wyników w nauce. A z kolei nam – nauczycielom – dodaje skrzydeł świadomość, że ktoś widzi nasze starania i docenia je.

Wszyscy uczniowie byli bardzo zadowoleni z wyjazdu – dodają opiekunowie. Zgodnie twierdzili, że warto podejmować tego typu inicjatywy, więc… Kto wie? Może w przyszłości spróbujemy zająć się kolejną akcją?

 

Koordynator Projektu „Przez gry do matematyki”
Małgorzata Skowronek